Lakás zöldkártyáját akár 24 órán belül átveheti tőlünk!
Bárhol az országban, a lehető leggyorsabban, határidőre
Minél kedvezőbb a besorolás, annál nagyobb lehet az ingatlan értéke! Ráadásul az épületenergetikai tanúsítvány javaslatokat is tartalmaz, amelyek megvalósítása esetén pozitívan változik az épület energiaigénye (csökken a rezsiköltsége), illetve magasabb energetikai osztályba kerülhet.
Tévhit azonban, hogy az 50 m2-nél kisebb lakásra nem kötelező a lakás zöldkártya, mert a jogszabály nem lakásra, hanem épületre vonatkozik!
Nálunk rejtett költségek nélkül juthat az energetikai tanúsítványhoz vagy lakás zöldkártyához. Áraink tartalmazzák az ÁFA-t és minden költséget, ami a tanúsítvány kiállításához szükséges.
Ne késlekedjen, rendelje meg most és egy napon belül már Önnél is a hiteles tanúsítvány!
Milyen dokumentumok szükségesek meglévő épületekhez?
- a ’70 évek előtti épületeknél, valamint panel típusú épületeknél nem szükséges tervdokumentáció!
- alaprajzok
- homlokzati rajzok
- metszetek, rétegrend
- gépészeti dokumentumok (műszaki leírás a gépészeti rendszerről, fűtés, klíma stb.)
- nyilatkozat a felelős műszaki vezető részéről a tervnek való megfelelőségről „ha van”
Honnan szerezheti be a lakás zöldkártyához szükséges papírokat?
- társasházak esetében elsősorban a közös képviselőt vagy a társasház kezelőt kell megkérdezni, mert szinte biztosan ő fogja a rendelkezésére bocsájtani a szükséges dokumentumokat
- családi házaknál az illetékes önkormányzat építési osztályán lehet kikérni a dokumentumokat
- a hiányzó dokumentumokat, külön kérésre, mi is beszerezzük Önnek
- Figyelem! a ’70 évek előtt épült épületeknél, valamint panel típusú épületeknél nem szükséges tervdokumentáció
A lakás zöldkártya (azaz az épületenergetikai tanúsítvány) mit tartalmaz?
- ingatlan adatait,
- ingatlan határoló szerkezeteinek hő átbocsátó képességét,
- gépészeti berendezések fajtáit, tulajdonságait,
- az ingatlan egy négyzetméterre jutó éves fajlagos energia fogyasztását,
- a fentiekre vonatkozó összes számítást,
- az ingatlan energetikai besorolását,
- javaslatokat arra, hogyan lehet növelni az ingatlan energetikai besorolását.
Hasznos tudnivalók a lakás zöldkártya kiváltásához
Mennyi ideig érvényes a lakás zöldkártya (épületenergetikai tanúsítvány)?
10 évig érvényes, amennyiben az ingatlanon nem végeznek el lényeges felújítást.
2. Épületenergetikai szempontból mit tekintünk lényeges felújításnak?
Lényeges felújítás az, amikor az épület értékének 25%-át meghaladja az épület burkolatának és/vagy energetikai berendezéseinek felújításával kapcsolatos költség.
Kinek kell megcsináltatnia a lakás zöldkártyát (épületenergetikai tanúsítványt)?
Ha az ingatlan új építésű: az építtetőnek kell a használatbavételi engedély benyújtásához.
Ha az ingatlan használt: adás-vételnél az eladónak, bérbeadásakor a bérbeadónak.Mely ingatlantípusok mentesülnek az épületenergetikai tanúsításról szóló jogszabály hatálya alól?
Az alábbi ingatlantípusok élveznek mentességet jelenleg (a jogszabályok változhatnak!)
- 50 négyzetméternél kisebb hasznos alapterületű lakóépületek (házak, és nem lakások!),
- olyan épületek, amelyeket évi 4 hónapnál rövidebb ideig használnak (mint amilyenek a nem téliesített nyaralók),
- legfeljebb 2 évre tervezett épületek,
- hitéleti rendeltetésű épületek (kápolnák, templomok, zsinagógák, stb.),
- mezőgazdasági épületek, műhelyek,
műemléki védettségű épületek.
Rendelés felvétel, kapcsolat
Kothencz Péter
Energetikai Tanúsító
Kamarai nyilvántartási szám: 06-60824